Dat hangt af van jouw hulpvraag. Begeleiding, dagbesteding en behandeling zetten we meestal snel in. Dat varieert van 2 weken tot enkele maanden. De indicatie of beschikking moet dan wel geregeld zijn. Voor een woonlocatie geldt vaak een langere wachttijd. We hebben dan regelmatig contact met jou over de voortgang.
De gemeente of het zorgkantoor betalen de ondersteuning die jij van SDW krijgt. Je hebt daarvoor wel een indicatie nodig. In jouw indicatie staat wat voor ondersteuning en hoeveel ondersteuning de gemeente of het zorgkantoor aan SDW betaalt. Startpunt kan je helpen met de aanvraag van een indicatie.
Vaak moet je wel zelf een eigen bijdrage betalen. Hoeveel je moet betalen, hangt af van je inkomen, leeftijd, gezinssituatie en indicatie of beschikking. Het Centraal Administratie Kantoor berekent dit voor jou en stuurt de rekening. Meer informatie vind je op www.hetcak.nl
Dat hangt af van jouw hulpvraag. Begeleiding, dagbesteding en behandeling zetten we meestal snel in. Dat varieert van 2 weken tot enkele maanden. De indicatie of beschikking moet dan wel geregeld zijn. Voor een woonlocatie geldt vaak een langere wachttijd. We hebben dan regelmatig contact met jou over de voortgang.
Nee, dat is niet mogelijk. Je hebt een indicatie of beschikking nodig om ondersteuning van SDW te krijgen. Startpunt kan je helpen bij het aanvragen van een indicatie of beschikking.
We bieden zorg en ondersteuning in alle leeftijdsgroepen; van jong tot oud. Verandert er iets in jouw leven? Dan kijkt jouw cliëntadviseur welke ondersteuning het best bij jou past.
Je kunt met je vragen terecht bij Startpunt via telefoon 088-259 3010. Of je stuurt een mail naar startpunt@sdwzorg.nl Heb jij al een cliëntadviseur bij SDW? Dan is dat jouw vaste aanspreekpunt. Startpunt kan je doorverbinden naar jouw cliëntadviseur. Of je kunt rechtstreeks contact opnemen met jouw cliëntadviseur.
Praat erover met je begeleider en/of de manager op de locatie. Zij kunnen je helpen om je klacht op te lossen. Of neem contact op met een vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon luistert naar je en geeft je advies. Lees meer op de pagina Vertrouwenspersoon.
Komen jullie er niet aan uit? Dan kun je je klacht ook opsturen naar de Raad van Bestuur, de regionale klachtencommissie of de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Lees hier meer over op de pagina Klachten.
Om de juiste ondersteuning van SDW te krijgen, moet je een paar stappen doorlopen. In deze videoleggen we uit wat die stappen zijn. Dat noemen we de klantroute.
SDW geeft ondersteuning die bij jou past, ondersteuning op maat. Daarom kan het zijn dat de route voor jou net iets anders is.
Liever iemand persoonlijk spreken? Kom in contact met één van onze medewerkers
Wij helpen jou graag verder. Neem vrijblijvend contact op met één van onze medewerkers.