DigiContact

SDW zet zich in voor een samenleving waarin iedereen kan participeren: meedoen, ongeacht of iemand een beperking heeft.
Een samenleving waarin iedereen een betekenisvol leven kan leiden.
Meedoen in de maatschappij en zelf regie voeren waar mogelijk, zijn daar een belangrijk onderdeel van.  

Zorgmedewerkers, ouders, familie, vrienden, vrijwilligers; alle betrokkenen bij de cliënt hebben een verantwoordelijkheid cliënten hierin te ondersteunen.
Het stimuleren van het behoud of versterken van de eigen regie en zelfredzaamheid is daarbij belangrijk.
Het gaat dan om het zelf kunnen beslissen over wat de cliënt wil (eigen regie) en het bevorderen van zelfredzaamheid.
We kijken naar wat iemand wel kan.
We richten ons op de vaardigheden, talenten en kansen van de cliënt.
Dit versterkt het zelfvertrouwen en ook de motivatie.  

Zorg anders organiseren

Zorg anders organiseren

We gaan de zorg en begeleiding anders organiseren.
We hanteren daarbij het uitgangspunt ‘zelf tenzij, thuis tenzij en digitaal tenzij’. 

Om dat uitgangspunt te realiseren, stelt de SDW professional de volgende 5 vragen aan de cliënt:

1. Wat kan de cliënt zelf? 
2. Welke techniek of welk hulpmiddel helpt de cliënt? 
3. Wat kunnen mantelzorgers? Wat kan het netwerk? 
4. Wat kunnen de vrijwilligers? 
5. Wat kan de (zorg) professional en wat kan die de cliënt (opnieuw) aanleren? 

De vijf stappen van eigen regie en zelfredzaamheid. 

DigiContact kan een als hulpmiddel in stap 2 besproken worden. 

Wat is DigiContact?

Digicontact is een extra hulplijn op vaste momenten of ongepland.
DigiContact geeft begeleiding via de telefoon of beeldbellen.

Bijvoorbeeld:

  • Als je begeleiding van SDW niet bereikbaar is in de avond of nacht en je hebt op dat moment begeleiding nodig.
  • Je voelt je niet veilig of prettig en wilt hierover praten.
  • Of er is iets anders wat niet kan wachten.

Op een afgesproken tijd in de week ondersteunt Digicontact je met een hulpvraag. Bijvoorbeeld zelfstandig koken.
Op een vast moment per week bespreek je met Digicontact hoe je week was.

Bereikbaarheid
De bereikbaarheid van DigiContact is 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Je maakt via de app contact met de begeleider van DigiContact.
Je bespreekt vragen of zorgen.
Je kunt videobellen of met de telefoon bellen.
DigiContact is extra hulp bij de begeleiding die je krijgt van SDW.

Kunnen wij jou alvast ergens mee helpen?